jQuery Back To Top Button by CodexWorld
Har du noget fra Klubben!
Send gerne en mail til Dansk Radio.
Radio Klubben

Odense
Sendestart: 1. marts 2012 (Hed tidligere Radio 3 Fyn).
Lukket: 21. juni 2015 og bliver til Skala FM med network fra studierne i Kolding, senere fra det nye domicil på Bugattivej i Vejle.
-
Sendte på 87,9 (delvist) - 90,0 - 90,1 -90,9 - 91,1 - 99,1 - 102,7 - 105,4 - 105,7 -107,9 MHz.
-
Slogan - "Giv Hver Dag Vinger".
-
Ejet af Fynske Medier og lukkes da Fynske Medier fusionerer med Jyske Medier.
RDS: Klubben
-
Navnet Klubben blev "opfundet" af radioens daglige leder - Kent Kordt Röder der blev ansat, da radioen sendte under navnet Radio 3 Fyn. Radio 3 spillede samme musik, som alle andre lokalradioer rundt om i landet hvor gammelt og nyt musik blev mixet ind i sendefladen med faste nyheder hver time. Det skulle laves om og Kent Kordt Röder skiftede med det nye navn om til et stort "fællesskab" stil til nutidig radio med den nye musik og spillede "upcomming grupper" og så kom nyhederne spredt ud over hele dagen, bragt i samarbejde med fælles redaktionen på Fyens Stiftstidende.

Kent Kordt Röder fortæller her om omlægningen af radiostationen:
"Det hele startede med, at Radio 3 direktør og medejer, Steen Mogensen, forlod Fynske Medier med en besked til ledelsen om, at "hvis nogen kunne få mediehusets radio til at være en positiv forretning, så var det Kent Kordt Röder, man skulle ansætte til opgaven" - og det gjorde man som bekendt.
I samarbejde med Bo Bomuld fra Haptic undersøgte vi det fynske radiomarked så grundigt, at vi nøjagtig vidste, hvad vores målgruppe efterspurgte, og det formede vi radioen efter.
Klubben var født med ønsket om at være noget for den erhvervsaktive kvinde midt i 30'erne, som ikke læser avisen. Et fællesskab med puls, energi og dynamik for lyttere i bevægelse.
Det var mit valg, at radioen skulle skifte navn. Radio 3 var simpelthen for meget bonderøv i udtrykket, i forhold til det vi ville (ikke at der er noget galt med bonderøve i almindelighed).
Det gik rigtig godt, indtil nogen højere oppe i hierakiet havde en anden plan. Der blev truffet nogle afgørelser, som ikke pegede i dén retning, som radioen var på vej i, og selvom vi høstede fine anerkendelser, lyttertal og omsætning, så blev vi bremset af, at øverste ledelse ikke helt forstod, hvad det var, vi kunne. Sommetider har jeg tænkt, at man skulle være mere end almindelig blind for ikke at se den værdi vi, skabte for mediehuset, men som en af cheferne efterfølgende har sagt, så tænkte vi SÅ STORT, at huset ikke kunne følge med.
Den gamle våde avisdrøm om at fusionere 2-3 avishuse blev en mulighed, og som følge deraf valgte man at nedlægge sin radioaktivitet i Klubben-regi og flytte resterne til Jylland. Det er så op til andre at vurdere, om det var den rigtige beslutning, eller om den efterfølgende er eksekveret bedst muligt.
Set i bakspejlet er jeg ikke et sekund i tvivl om, at Klubben havde været en toneangivende radio på markedet i dag, hvis man havde bibeholdt troen på os og bakket op, som jeg følte Per Westergaard og Troels Mylenberg gjorde, nøjagtig som jeg tror, at TV 2 Radio havde været, hvis man ikke havde fucket den op".

Kent Kordt Röder

Gå til Dansk Radio forside
Klubbens "Sommerredaktion" er på tur rundt med campingvognen til fynske byer og er her kommet til Torvet i Svendborg,

Annamette Fuhrmann laver direkte formiddagsradio, 2014. (Foto: FB)
Søren Krogh var fast morgenvært i over tre år på Klubben, med forskellige kvindelige medværter, 2016. (Foto: FB)
Radiochef Kent Kordt Röder fortæller til Jesper Grunwald om det nye radiokoncept - Klubben, 2012. (05:25)
Nina Bendixen og Søren Krogh, 2013.
2014.
Første sendedag - morgenradio med "Anna, Søren og Dig", 1. marts 2012. (18:09)
"Morgenradio" med Søren Krogh, 8. maj 2015. (12:41)
Studiet på på Banegårdspladsen i Odense C. X-Factor vinder af femte sæson på DR 1 - Ida Østergaard Madsen er på besøg i morgenradioen, 2012. (Foto: Kent Kordt Röder)